Bacsa-Bán, Anetta (2025) A civil társadalom és a pedagógusok közötti partnerség. CIVIL SZEMLE, 22 (5). pp. 107-122. ISSN 1786-3341
|
Text
Bacsa-BanAnetta.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A pedagógusok társadalmi megbecsültsége és szakmai státusza az oktatás minőségének kulcsfontosságú tényezője. Az oktatási rendszer hatékonyságának növelése érdekében a pedagógusokat érintő társadalmi és politikai diskurzusok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a civil társadalom aktív szereplői, akik különböző kezdeményezésekkel és kampányokkal igyekeznek támogatni a tanári pályát. Az előadás és a tanulmány célja, hogy bemutassa a civil társadalom és a pedagógusok közötti partnerség nemzetközi példáit, és elemezze, hogyan befolyásolják ezek a kapcsolatok a pedagógusok társadalmi megbecsültségét és szakmai helyzetét. Különös figyelmet kapnak olyan országok példái, ahol a civil szervezetek és szakszervezetek erős kapcsolatai segítettek elő a pedagógusok munkakörülményeinek javulását és társadalmi státuszuk növekedését. A tanulmány emellett bemutatja, hogyan formálhatja a civil társadalom a pedagógusok jövőjét nemzetközi és helyi szinten egyaránt.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 29 Sep 2025 17:51 |
| Last Modified: | 29 Sep 2025 17:51 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/225628 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




