Klotz, Balázs and Domokos, Klaudia (2025) Áttekintés napjaink közszolgálati továbbképzési rendszeréről – rendszerleírás, helyzetkép és számadatok a közigazgatásban dolgozó tisztviselők korszerű, kompetenciaalapú fejlesztésének támogatásáról = Overview of the Current Public Service Further Training System – A Description, Situation Analysis and Figures on the Support for the Modern, Competency-based Development of Civil Servants Working in Public Administration. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 21 (4-6). pp. 52-75. ISSN 1786-6553
|
Text
3.pdf - Published Version Download (638kB) | Preview |
Abstract
A közszolgálati továbbképzési rendszer a közigazgatásban dolgozó tisztviselők folyamatos szakmai fejlődését szolgálja. A tanulmány bemutatja a rendszer működését, fejlesztési irányait, valamint a 2024. évi továbbképzési eredményeket. A ProBono oktatásinformatikai platform központi szerepet játszik a képzésmenedzsmentben, biztosítva az e-learning-, a blended learning és a jelenléti képzések gördülékeny lebonyolítását. Az innováció, a motiváció, a digitalizáció és a minőség elve mentén zajló reformok célja a tisztviselők kompetenciaalapú felkészítése, közszolgálati karrierútjuk támogatása. Az elemzés részletes statisztikai adatokkal támasztja alá a továbbképzési tevékenységek hatékonyságát, a tisztviselői elégedettséget és a rendszer adaptív fejlődését. | The public service further training system supports the continuous professional development of civil servants working in public administration. This study presents the system’s operation, the development directions and the training results of 2024. The ProBono educational IT platform plays a central role in training management, ensuring the smooth implementation of e-learning, blended learning, and in-person training programs. Reforms driven by the principles of innovation, motivation, digitalization and quality enhance the competency-based preparation of civil servants and support their career progression in public service. The analysis provides detailed statistical data to substantiate the efficiency of training activities, civil servant satisfaction and the adaptive evolution of the system.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | digitális oktatás; közszolgálati továbbképzés; tisztviselői kompetenciafejlesztés; távoktatási ökoszisztéma; further training in public administration, digital education, civil servant competency development, distance learning ecosystem |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 02 Oct 2025 14:31 |
| Last Modified: | 02 Oct 2025 14:31 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/225824 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




