Köllő, Szabolcs Attila and Köllő, Gábor (2015) Vasúti pályaszerkezetek. MŰSZAKI SZEMLE (EMT) (66). pp. 3-13. ISSN 1454-0746
|
Text
msz_2015_66_03-13.pdf Download (3MB) | Preview |
Abstract
A vasúti pályaszerkezet kialakításánál nagyon fontos kérdés, a felépítmény szerkezetének meghatározása, amely közvetlen hatással van az alépítmény (a teherviselő rétegrendszer) megtervezésére. Természetesen ennek a kérdésnek a megválaszolásában a legfontosabb szempont a vasút üzemvitele, amely a vasút fejlődésével, a közlekedő vontok sebességének és terhelésének növelését igényli. A forgalmi igénybevételek növekedése volt az a pont, amely arra ösztönözte a vasútépítő mérnököket, hogy egy alternatív módszert dolgozzanak ki, annak érdekében, hogy a hagyományos keresztaljas felépítményeket helyettesíthessék a nagysebességű vasutak igényeit kielégítő pályaszerkezetekkel. Így jelentek meg az ágyazatnélküli felépítményrendszerek, amelyeknek egyes típusaival az alábbiakban ismerkedhetünk meg.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | zúzottkő ágyazat, ágyazatnélküli felépítményrendszer, pontszerű alátámasztás, folytonos alátámasztás |
| Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TF Railroad engineering and operation / vasútépítés és üzemeltetés |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Zsolt Baráth |
| Date Deposited: | 27 Oct 2025 10:47 |
| Last Modified: | 27 Oct 2025 10:47 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/227459 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




