REAL

Regressziós játékok

Miklós, Pintér (2007) Regressziós játékok. SZIGMA, 38 (3-4). pp. 131-148. ISSN 0039-8128

[img]
Preview
Text
Szigma2007_3-4_3.pdf - Published Version

Download (608kB) | Preview

Abstract

Egy kooperatív játék megoldása az egyes játékosok által együttesen elérhető eredmény bizonyos elvek szerinti elosztása a játékosok között. Egy regressziós modellben a rendelkezésre álló magyarázó változók által együttesen elérhető illeszkedés az az eredmény, amit szét szeretnénk osztani. Az egyes magyarázó változók játékelméleti módszerekkel való értékelése egyrészt hozzásegít az adott, modellezni kívánt probléma jobb megértéséhez, másrészt segít kiválasztani azoknak a változóknak a körét, amelyek az adott probléma modellezéséhez szükségesek. A cikk célja, hogy a kooperatív játékelméletben jól ismert Shapley-érték fogalmat használva értékeljük a regressziós modellek magyarázó változóit. Áttekintjük a Shapley-érték Hart és Mas-Colell—féle karakterizációját, és példákon mutatjuk be a javasolt eljárást. Konklúzió: a Shapley-érték használata regressziós modellek magyarázó változóinak értékelésére védhető, jól interpretálható módszer.

Item Type: Article
Subjects: Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 07 Nov 2025 12:06
Last Modified: 07 Nov 2025 12:06
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/228524

Actions (login required)

Edit Item Edit Item