Miklós, Pintér (2007) Regressziós játékok. SZIGMA, 38 (3-4). pp. 131-148. ISSN 0039-8128
|
Text
Szigma2007_3-4_3.pdf - Published Version Download (608kB) | Preview |
Abstract
Egy kooperatív játék megoldása az egyes játékosok által együttesen elérhető eredmény bizonyos elvek szerinti elosztása a játékosok között. Egy regressziós modellben a rendelkezésre álló magyarázó változók által együttesen elérhető illeszkedés az az eredmény, amit szét szeretnénk osztani. Az egyes magyarázó változók játékelméleti módszerekkel való értékelése egyrészt hozzásegít az adott, modellezni kívánt probléma jobb megértéséhez, másrészt segít kiválasztani azoknak a változóknak a körét, amelyek az adott probléma modellezéséhez szükségesek. A cikk célja, hogy a kooperatív játékelméletben jól ismert Shapley-érték fogalmat használva értékeljük a regressziós modellek magyarázó változóit. Áttekintjük a Shapley-érték Hart és Mas-Colell—féle karakterizációját, és példákon mutatjuk be a javasolt eljárást. Konklúzió: a Shapley-érték használata regressziós modellek magyarázó változóinak értékelésére védhető, jól interpretálható módszer.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Zsolt Baráth |
| Date Deposited: | 07 Nov 2025 12:06 |
| Last Modified: | 07 Nov 2025 12:06 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/228524 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




