László, Richárd and Orodán, Krisztián (2025) A social media használata a posztgraduális képzéshez kapcsolódó felsőoktatási felvételi kampányokban = The Use of Social Media in Higher Education Admission Campaigns for Postgraduate Studies. In: Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére 2025. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 49-54.
|
Text
Tankot_MKT_2025_03_LaszloR-OrodanK.pdf - Published Version Download (248kB) | Preview |
Abstract
A tanulmányunkban a közösségi média felhasználási lehetőségeit vizsgáltuk a vadgazdálkodási képzési területen a posztgraduális felsőoktatási felvételi kampányban. A 2024 nyarán folytatott 40 napos Facebook és Instagram kampányban közel 150 ezer felhasználót értünk el átlagosan 2,17 alkalommal, akik közül legmeghatározóbb csoportnak a 35–54 korosztály bizonyult. A hivatkozáskattintások a landing oldalra arányosan jelentkeztek az elérésekkel. A nemek szerinti eloszlást vizsgálva megálla-pítottuk, hogy nagyobb elérés jellemezte a női felhasználókat, de az átkattintások száma, arányaiban a férfi felhasználóknál jóval magasabb volt. A közösségi médiában folytatott felvételi kampány eredményességét mutatja, hogy a 2024 szeptemberében felvett hallgatók 83%-a találkozott valamelyik platformon a promócióval. | In this study, we investigated the utilization of social media in the domain of wildlife management education, with a particular focus on postgraduate higher education admission campaigns. A 40-day Facebook and Instagram campaign, implemented during the summer of 2024, generated a total reach of nearly 150,000 unique users, with a mean exposure frequency of 2.17 impressions per individual. The most significant demographic segment reached consisted of individuals aged 35–54 years. Clickthroughs to the designated landing page were proportional to overall reach. An analysis of gender distribution indicated that female users demonstrated a higher overall reach; however, the absolute number and relative proportion of click-throughs were markedly higher among male users. The effectiveness of the social media-driven admission campaign is evidenced by the fact that 83% of students enrolled in September 2024 reported prior exposure to the promotion on at least one of the platforms.
| Item Type: | Book Section |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, közösségi média, felvételi kampány, online marketing, higher education, social media, admission campaign, online marketing |
| Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 10 Nov 2025 13:39 |
| Last Modified: | 10 Nov 2025 13:39 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/228749 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




