REAL

Kommunikáció és erdőpedagógia a gyakorlatban : Felsővezetői szakmai vélemények, elvárások = Communication and Forest Pedagogy in Practice : Professional Opinions and Expectations of Senior Management

Varga, Rita and Horváth, Tamás (2025) Kommunikáció és erdőpedagógia a gyakorlatban : Felsővezetői szakmai vélemények, elvárások = Communication and Forest Pedagogy in Practice : Professional Opinions and Expectations of Senior Management. In: Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére 2025. Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 97-110.

[img]
Preview
Text
Tankot_MKT_2025_09_VargaR-HorvathT.pdf - Published Version

Download (593kB) | Preview

Abstract

A szakszerű, a mindenki számára jól érthető, az adott korosztálynak megfelelő szóbeli és írásbeli kommunikáció az utóbbi években alapvető elvárás az erdészeti szakemberek felé. Végzettségtől és beosztástól függetlenül több a találkozási pont a szakemberek és a társadalom között, hiszen szakmánk egyre nyitottabb, és az utóbbi években nagy hangsúlyt fektet arra, hogy megmutathassa az erdőgazdálkodó céljait, feladatait. Kutatásunk célja az erdőgazdálkodói szakmai oldal tapasztalatainak vizsgálata az erdészeti kommunikáció és az erdőpedagógia témaköreiben. Három célcsoportnál végeztünk kérdőíves vizsgálatokat, a felsővezetők, a tő melletti szakemberek és az erdészeti szakmai képzésekben részt vevő egyetemi hallgatók és középiskolai tanulók körében. Jelen tanulmány a felsővezetői körben végzett vizsgálatok eredményeit, összefüggéseit tárgyalja. | Professional, clear and age-appropriate verbal and written communication has become a key requirement for foresters in recent years. Regardless of the level of education or position, there has been an increase in the number of encounters between professionals and society, as our profession has become more and more open and has in recent years placed great emphasis on communicating the aims and tasks of forest managers. The aim of our research is to investigate the experiences of the professional side of forest managers in the fields of forest communication and forest pedagogy. We conducted questionnaire surveys with three target groups- senior managers, professionals working alongside the forest, and university students and secondary school students enrolled in forestry professional training courses. The present paper discusses the results and context of the surveys among senior managers.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: erdőpedagógia, szakmai kommunikáció, erdészeti szakképzés, forest pedagogy, professional communication, forestry education
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
S Agriculture / mezőgazdaság > SD Forestry / erdőgazdaság
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 10 Nov 2025 13:09
Last Modified: 10 Nov 2025 13:09
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/228755

Actions (login required)

Edit Item Edit Item