Király, Sándor and Balla, Tamás and Király, Roland (2025) SQL programozási felmérők fejlesztése oktatási játékokkal: Egy gamifikált megközelítés = Enhancing SQL Programming Assessments Through Educational Games: A Gamified Approach. In: Oktatási, kutatási és közgyűjteményi infrastruktúrák és tartalmak: digitális transzformáció felsőfokon : NETWORKSHOP 2025 : 34. Országos Informatikai Konferencia : 2025. május 13–15. Széchenyi István Egyetem, Győr. Hungarnet Egyesület, Budapest, pp. 14-21. ISBN 978-615-6792-15-0
|
Text
15_fejezet_NETWORKSHOP_2025.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (608kB) | Preview |
Abstract
Az oktatási játékok széles körű érdeklődést váltottak ki a tanárok és kutatók körében különböző tudományterületeken, mivel képesek bevonni a diákokat, elősegíteni az aktív részvételt és javítani a tanulási eredményeket. Míg a programozás gyakran az algoritmikus gondolkodást helyezi előtérbe, a Strukturált Lekérdező Nyelv (SQL) egy eltérő, deklaratív megközelítést igényel. Ennek támogatására egy SQL tanulási weboldalt fejlesztettünk ki, amely hat oktatási játékot tartalmaz. Weboldalunk átfogó tananyagot kínál azoknak a hallgatóknak, akik szeretnék elsajátítani az SQL különböző utasításait, beleértve a SELECT, UPDATE, DELETE és egyéb parancsokat. Ez a tanulmány azt vizsgálja, hogy ezek a játékok milyen hatást gyakorolnak a hallgatók teljesítményére egy gamifikált online oktatási platform programozási értékeléseiben. A kutatásban összesen 251, 19 és 24 év közötti egyetemi hallgató vett részt. A hallgatók négy zárthelyi dolgozatot írtak. Az első kettő során jelentősen jobban teljesítettek a játékokban, mint a hagyományos környezetben végzett negyedik dolgozatban. Érdekes módon a harmadik dolgozatok eredményei nagyban hasonlítottak a negyedik dolgozat eredményeihez. Ezek az eredmények arra utalnak, hogy az oktatási játékok nemcsak hatékony előkészítő eszközként alkalmazhatók az SQL zárthelyi dolgozatokban, hanem alternatív módszerként is szolgálhatnak azok elvégzésére | Educational games have gained widespread interest among teachers and researchers across various fields due to their capacity to engage students, foster active participation, and improve learning outcomes. While programming often emphasizes algorithmic thinking, Structured Query Language (SQL) requires a distinct, declarative approach. To address this, we developed an SQL learning website featuring six educational games. Our website offers comprehensive learning materials for students wishing to acquire proficiency in various SQL statements, including SELECT, UPDATE, DELETE and more. This study examines the impact of these games on students’ performance in programming assessments within a gamified online teaching platform. A total of 251 undergraduate students, aged 19 to 24, participated in the research. The students completed four assessments. They performed significantly better in the games during the first two assessments compared to the traditional setting of the fourth test. Interestingly, the results of the third assessment closely mirrored those of the fourth. These findings suggest that educational games can be effectively utilized not only as preparation tools for SQL assessments but also as an alternative method for conducting them.
| Item Type: | Book Section |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | SQL-programozás, oktatási játékok, játékosítás, programozási felmérők, SQL programming, educational games, programming assessments |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76 Computer software / programozás |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 22 Nov 2025 12:03 |
| Last Modified: | 22 Nov 2025 12:03 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/229666 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




