REAL

Vizuális technikák használata a projekttervezés és vezetői döntéstámogatás során az SZTE Klebelsberg Könyvtárban = Use of Visual Techniques in Project Planning and Management Decision Support at the SZTE Klebelsberg Library

Molnár, Sándor (2025) Vizuális technikák használata a projekttervezés és vezetői döntéstámogatás során az SZTE Klebelsberg Könyvtárban = Use of Visual Techniques in Project Planning and Management Decision Support at the SZTE Klebelsberg Library. In: Oktatási, kutatási és közgyűjteményi infrastruktúrák és tartalmak: digitális transzformáció felsőfokon : NETWORKSHOP 2025 : 34. Országos Informatikai Konferencia : 2025. május 13–15. Széchenyi István Egyetem, Győr. Hungarnet Egyesület, Budapest, pp. 66-75. ISBN 978-615-6792-15-0

[img]
Preview
Text
67_fejezet_NETWORKSHOP_2025.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB) | Preview

Abstract

A könyvtár mindennapi működése során gyakran szembesül új feladatokkal. A megoldások keresése, és a különböző vélemények megvitatása során nagy segítségünkre lehetnek olyan grafikai eszközök, amelyek vizuális megjelenítéssel segítik egy-egy probléma gondos kivizsgálását. Az absztrakció segítségével egyszerűbbé válik egy feladat különböző szintjeinek és kapcsolódási pontjainak megismerése, úgymint a folyamat komponenseinek lehetséges kimenetei vagy egyes alkotóelemeinek viselkedése. Esettanulmányok segítségével illusztrálom, hogy a szóba kerülő grafikai eszközök hogyan támogatják a munkaszervezést, a döntéshozatalt, valamint a munkatársak tájékoztatását. A munkaszervezésben folyamatábrák használata segít meghatározni az egyes kapcsolódási pontokat. A bemutatott háromdimenziós modelleket a közelmúltban használtuk egy raktárköltöztetés okán, a tervezés és az egyeztetések folyamatában. A vizuális megközelítés hatékonyabbá tette a kommunikációt, különösen az intézményen kívüli szereplőkkel. A könyvtár belső munkafolyamatait időszakonként izometrikus grafika segítségével tettük átláthatóbbá munkatársaink számára. Ezek az ábrák nem a pontosságról, hanem inkább a humorról szóltak, és céljuk az volt, hogy a projekten dolgozóknak megmutassuk a nagyobb képet, és ezzel motiváljuk őket. | In the course of its daily work, the library is often confronted with a previously unknown task. In the search for a solution and in the discussion of several different opinions, graphic tools are a great help in creating illustrations that help you to investigate a problem carefully. Abstraction makes it easier to understand the different levels and interfaces of a task, such as the possible outcomes of the components of a process or the behaviour of its constituent parts. I will illustrate, through case studies, how the graphical tools at stake help to organise work, support decisions and inform staff. The use of flowcharts in work organisation helps to identify the interfaces. 3-dimensional models were recently used for a recent warehouse relocation, during planning and discussions. The visual approach made communication more effective, especially with actors outside the institution. We periodically use isometric graphics to make the internal workflow of the library more transparent for our staff. These graphics are not about accuracy but rather about humour, and their aim is to show project staff the bigger picture and thus motivate them.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: könyvtári menedzsment, számítógépes grafika, mindennapi számítástechnika, library management, computer graphics, everyday computing
Subjects: Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 22 Nov 2025 11:59
Last Modified: 22 Nov 2025 11:59
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/229667

Actions (login required)

Edit Item Edit Item