REAL

A palackozott tokaji borok árát befolyásoló tényezők vizsgálata

Dankó, László (2025) A palackozott tokaji borok árát befolyásoló tényezők vizsgálata. In: Zempléni gazdaságfejlesztési tanulmányok 2025. Zemplén Régió Fejlesztése Sorozat, Zemplé . Tokaj-Hegyalja Egyetem Lorántffy Intézet, Sárospatak, pp. 81-103.

[img]
Preview
Text
DL_SZGJ_ZGT_2025_10_81_104..pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Kutatásunkban arra a kérdésre keressük a választ, hogy általában a borok, s ezen belül a földrajzi árujelzővel ellátott minőségi és prémium tokaji borok árképzését milyen tényezők, megfontolások és folyamatok formálják? Tettük azzal a szándékkal, hogy adalékul szolgáljunk a tokaji kisebb borászatok marketing-árképzési stratégiájához és gyakorlatához. Vizsgálataink alapján megállapítottuk, hogy a tokaji borkülönlegességek esetében érvényesül az un. Veblen hatás, továbbá palackozott minőségi tokaji borok esetében is kitüntetett szerepe van a termőhelynek (terroir, dűlő) az árazásban.

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
S Agriculture / mezőgazdaság > S1 Agriculture (General) / mezőgazdaság általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 27 Nov 2025 08:33
Last Modified: 27 Nov 2025 08:33
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/229996

Actions (login required)

Edit Item Edit Item