Dankó, László (2025) A palackozott tokaji borok árát befolyásoló tényezők vizsgálata. In: Zempléni gazdaságfejlesztési tanulmányok 2025. Zemplén Régió Fejlesztése Sorozat, Zemplé . Tokaj-Hegyalja Egyetem Lorántffy Intézet, Sárospatak, pp. 81-103.
|
Text
DL_SZGJ_ZGT_2025_10_81_104..pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Kutatásunkban arra a kérdésre keressük a választ, hogy általában a borok, s ezen belül a földrajzi árujelzővel ellátott minőségi és prémium tokaji borok árképzését milyen tényezők, megfontolások és folyamatok formálják? Tettük azzal a szándékkal, hogy adalékul szolgáljunk a tokaji kisebb borászatok marketing-árképzési stratégiájához és gyakorlatához. Vizsgálataink alapján megállapítottuk, hogy a tokaji borkülönlegességek esetében érvényesül az un. Veblen hatás, továbbá palackozott minőségi tokaji borok esetében is kitüntetett szerepe van a termőhelynek (terroir, dűlő) az árazásban.
| Item Type: | Book Section |
|---|---|
| Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány S Agriculture / mezőgazdaság > S1 Agriculture (General) / mezőgazdaság általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 27 Nov 2025 08:33 |
| Last Modified: | 27 Nov 2025 08:33 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/229996 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




