Kubinszky, Mihály (2009) Vasúti mellékvonalak építtészettörténete = Buildings of secondary railway lines. Project Report. OTKA.
|
PDF
63045_ZJ1.pdf Download (453kB) |
Abstract
A 19. század második felének az első világháborúig terjedő időszakában a magyar helyiérdekű vasutak építőtevékenysége nagy jelentőségű volt, mert mintegy 12 ezer km hosszú vasútvonal és ehhez tartozó mérnöki (műtárgy) valamint építészeti alkotással befolyásolták a magyar vidék arculatát, elősegítették a típustervezést és urbanisztikai tekintetben sok jelentős települést kapcsoltak be az akkor legkorszerűbb közlekedési ágazatba. A munka eredményeként az 1880 és 1914 között épített helyiérdekű vasutak közül 186 vállalkozás építési tevékenységét felmértük, és rajzban, szövegben dokumentáljuk. | Between the end of the 19th century and the first World war the building activity of the local train-lines in Hungary was very important. On the about 12000 km long lines attractive engeneering-constructions and buildings gave a new look to the country, influenced the norm-constructions and attached many towns and villages to the than most advanced transport method, the railways. As result from our work the construction activity of 186 local train companies and theyr building activity between 1880 and 1914 is documented in text and drawings.
Item Type: | Monograph (Project Report) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Építészettörténet és Elmélet |
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TF Railroad engineering and operation / vasútépítés és üzemeltetés N Fine Arts / képzőművészet > NA Architecture / építészet |
Depositing User: | Mr. Andras Holl |
Date Deposited: | 07 Sep 2010 14:30 |
Last Modified: | 30 Nov 2010 11:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/2644 |
Actions (login required)
Edit Item |