REAL

Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében.

Tóth, János (2015) Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (12). pp. 56-67. ISSN 1215-5233

[img]
Preview
Text
04.pdf

Download (922kB) | Preview

Abstract

A tanulmányban a tanár-diák együttműködés szempontjából elemezzük a tanulásmenedzselő rendszerekben (Learning Management System, LMS) és specifikusan a CooSpace-ben rejlő lehetőségeket. Az elemzés során megvizsgáljuk a Web 2.0-ás tanulásmenedzselő rendszerek kialakulásának technológiai és nem-technológiai hátterét, hogy azonosítsuk azokat a célkitűzéseket és mögöttes elképzeléseket, amelyek megvalósulásának ezek a rendszerek tekinthetőek. Célul tűztük ki továbbá olyan kérdések megfogalmazását, melyek megválaszolása segítheti a tanulásmenedzselő rendszerek funkcióinak kielégítő pontosságú konceptualizálását a kommunikációtudományok területén. Ehhez szükséges volt megvizsgálni azokat a kompetenciákat, melyek megléte mind oktatói, mint pedig hallgatói részről elengedhetetlen feltétele ezen rendszerek standard és perszonalizált változatainak használatához. Az eredmények azt mutatják, hogy ezek a kompetenciák szorosan kapcsolódnak az autonómia személyi és közösségi fogalmához, és egyúttal ezen rendszerek ideális továbbfejlesztési irányát is nagymértékben meghatározzák.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > ZA Information resources / információforrások > ZA4050 Electronic information resources / elektronikus információforrások
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Dec 2015 19:08
Last Modified: 31 Mar 2023 09:50
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/30978

Actions (login required)

Edit Item Edit Item