Járó, Katalin and Antal, Sándor (2015) Pszichológiai iskolák napjainkban — A tranzakcióanalízis (TA) képessége a megújulásra. Magyar Pszichológiai Szemle, 70 (3). pp. 597-616. ISSN 0025-0279
|
Text
0016.2015.70.3.6.pdf Download (246kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a tranzakcióanalízis szemszögéből abba a tágabb kérdéskörbe világít be, milyen az esélye a gyakorlatban születő elméleteknek és módszereknek arra, hogy a korszerű pszichológiai tudomány továbbra is önálló irányzatként számoljon velük. Az iskola olyan szellemi és szakmai tartalékai vannak a fókuszban, amelyek biztosítják számára, hogy rendre megküzdjön az új idők társadalmi és professzionális kihívásaival és megőrizve sajátszerűségét, képes legyen megújulni. Kitüntetetten foglalkozunk a krízis- és problémakezelési technikák feltérképezésével, az új kihívások fogadási stratégiáinak bemutatásával egyrészt az iskolában az ezredfordulón lezajlott krízis kreatív meghaladásának tapasztalatai, valamint az alapító, Eric Berne születésének 100. évfordulójához kapcsolódó számvetés alapján. A tanulmány számba veszi a szakmai közösség identitásépítésének, az optimista jövőképek kimunkálásának fontos szerepét. Végül bemutatja, hogy kiérlelt megküzdési stratégiáinak birtokában a TA hogyan határozza meg jelenlegi feladatait, mit tesz, hogy erősítse elfogadottságát.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | László Sallai-Tóth |
Date Deposited: | 08 Jul 2016 09:53 |
Last Modified: | 30 Sep 2017 23:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/37470 |
Actions (login required)
Edit Item |