Gonda, Zsuzsa (2016) Tanárjelöltek kommunikációja az IKT-osztályteremben. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 2016 (2). pp. 17-29. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_IX_2016_2_2.pdf Restricted to Repository staff only Download (898kB) | Request a copy |
Abstract
A tanulmány célja a tanárjelöltek kommunikációs sajátosságának a feltérképezése olyan tanítási - tanulási folyamatok során, amelyekben infokommunikációs technológiákat (IKT) alkalmaznak. Az IKT - osztályteremre jellemző tanár - diák kommunikáció mintázatát, az oktatási környezet jellemzőit, az IKT - eszközök tanórai funkcionális alkalmazását 30 magyar szakos tanóra alapján mutatja be a szerző, amelyekről hospitá lási jegyzőkönyvet készített. Az eredmények azt tükrözik, hogy az IKT - eszközök tanórai alkalmazása nem minden esetben módosítja a tanár, illetve a diákok kommunikációját, ebben sokkal inkább meghatározó a választott munkaforma és módszer. Minél többféle es zközt von be a tanárjelölt a pedagógiai munkába, annál többféle tevékenység jelenik meg az adott tanórán, és ennek segítségével a tanítási - tanulási folyamat is hatékonyabbá válik.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 Jul 2016 10:49 |
Last Modified: | 25 Jul 2016 10:49 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/37994 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |