REAL

A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban

Mező, Katalin (2015) A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 41-53. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text (Empirikus és értekező tanulmányok)
KB2015-1MezőKatalinKülönleges.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (6MB) | Preview

Abstract

E tanulmányban a pszichometriai kreativitástesztek teszt-reteszt megbízhatóságát és intelligenciával való kapcsolatát elemezzük. Minta: n=107 (66 férfi, 41 nő) gimnazista. Módszer: 2011-ben felvettük a verbális Szokatlan használat és a figurális Körök kreativitásteszteket és (kiegészítő vizsgálatként) az APM intelligenciatesztet, majd 2014-ben e vizsgálatokat megismételtük. Eredmények:a kreativitásvizsgáló eljárások esetében hasonlóan mérsékelt együttjárásokat tapasztaltunk (rs=0,30-0,51), mint az intelligencia-vizsgálat esetében (r=0,53). Az elővizsgálatok során magasabb pontszámokat szerző tanulók inkább érnek el nagyobb pontszámkülönbséget az elő-és utótesztben, mint az elővizsgálatban alacsonyabb pontszámot szerző tanulók (rs=0,28-0,57).

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: a kreativitás időbeli aspektusai, pszichometriai kreativitás, longitudinális vizsgálat
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 20 Aug 2016 20:57
Last Modified: 31 May 2018 12:23
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/38756

Actions (login required)

Edit Item Edit Item