Demeter, Kármen and Szabó, Kinga (2015) Az iskolai agresszivitás megnyilvánulási formái, mint az iskolai csoportban elfoglalt státusz meghatározó tényezői. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 55-66. ISSN 2498-5368
|
Text (Empirikus és értekező tanulmányok)
323D-2015-1.doc) - KB2015-1-055-E-0100-6665XXXX0-Demeter-Szabó.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (4MB) | Preview |
Abstract
Vizsgálatunkban az egyes agresszivitásformák és a kisiskolások csoportban elfoglalt szociometriai státusza közötti összefüggéseket céloztuk meg, figyelembe véve ezen tényezők hatását az agresszív gyerekek társaikkal szemben megfogalmazott gondolatainak ellenséges voltára. Minta: 321 erdélyi kisiskolást (M = 10,25 év, SD = 0,71) vizsgáltunk, akik közül 61,4% román és 36,8% magyar etnikumú diák volt.Módszer: eszközeink segítségével az esetlegesen megjelenő agresszivitás formáját, a gyerekek osztályban elfoglalt szociometriai státuszát, illetve a társakkal szembeni ellenséges gondolatok minőségét mértük. Eredmények: a nemi különbségeknek és szociometriai státusznak hatása van az agresszív viselkedés típusára. Az eredmények a prevenció és intervenció területén alkalmazhatók.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | reaktív agresszió, proaktív agresszió, szociometriai státusz, ellenséges gondolatok |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 20 Aug 2016 21:02 |
Last Modified: | 31 May 2018 12:22 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/38764 |
Actions (login required)
Edit Item |