Bolgár, Brigitta and Ráduly-Zörgő, Éva (2015) Hallássérült tanulók logikai-matematikai képességeinek fejlesztése táblajátékokkal. Különleges Bánásmód, 1 (2). pp. 5-16. ISSN 2498-5368
|
Text (Empírikus és értekező tanulmányok)
323D-2015-2.doc) - KB2015-2-005-E-3000-1165XXXX0-Bolgár-RádulyZörgő.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (4MB) | Preview |
Abstract
A matematika tanulása sikeres lehet, és sok örömet okozhat a hallássérült gyermekeknek. Kutatásunkban a matematikai teljesítményt megalapozó bázisképességek, a problémamegoldás és a logikai gondolkodás táblajátékokkal történő fejlesztésének hatékonyságát vizsgáljuk hallássérült diákoknál. Minta: n =10 (2 lány, 10 fiú) hallássérült diák (átlag- életkor: 11,6 év). Módszer: logikai-matematikai képességek felmérése fejlesztés előtt és után. Eredmény: a stratégiai játékok, táblás játékok használata a problémamegoldó képesség fejlődése mellett szignifikánsan befolyásolja a matematikai képességek fejlődését, a matematikai tantárgyi ismeretek elsajátítását is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | logikai-matematikai képességek, hatékony tanulási környezet, játékos képességfejlesztés, táblajátékok |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 20 Aug 2016 21:09 |
Last Modified: | 31 May 2018 12:12 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/38770 |
Actions (login required)
Edit Item |