Bagány Ágnes, Ágnes and Major, Lenke and Lepeš, Josip (2015) A szociális kompetencia fejlődése a hátrányos helyzetű gyerekeknél. Különleges Bánásmód, 1 (2). pp. 87-94. ISSN 2498-5368
|
Text (Módszertani tanulmányok)
323D-2015-2.doc) - KB2015-2-087-M-0101-6566XXXX0-Bagány-et-all.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (3MB) | Preview |
Abstract
2010 szeptemberében az oktatási reformmal, vagyis az inklúzió bevezetésével Szerbiában ugrásszerűen megnőtt a hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek beiskolázása. 2013 szeptemberétől az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara és a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Felnőttképzési Intézete egy közös projekt keretén belül kidolgozott egy programot, ahol a két intézmény hallgatói mentorokként vettek részt a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásában. Tanulmányunk célja bemutatni a Hallgatói Mentorprogram felépítését, amely jó gyakorlatul szolgálhat hasonló problémákkal küzdő iskolák számára. A gyakorló pedagógusok véleménye alapján a mentorprogram hosszú távú hatásaként kiemelnénk a mentorált tanulók szociális kompetenciáinak fejlődését.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hátrányos helyzet, mentorprogram, felzárkóztatás, szociális kompetencia |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 20 Aug 2016 21:17 |
Last Modified: | 31 May 2018 13:07 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/38775 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |