Michalkó, Gábor and Rátz, Tamara and Keszegh, Réka (2016) A határokon átívelő tanulmányi kirándulások szerepe a nemzetépítésben. KISEBBSÉGKUTATÁS, 25 (2). pp. 36-58. ISSN 1215-2684
|
Text
Michalko_etal2016_Kisebbsegkutatas.pdf Download (822kB) | Preview |
Abstract
A magyar kormány a „Határtal a nul!” program keretében 2010 óta támogatja az anyaország határain túl, kisebbségben élő magyar közösségek szervezett iskolai kirándulások keretében történő felkeresését. A tanulmány alapját képező vizsgálat a 20 13/2014 - es tanévben állami támogatással sikeresen lebonyolított, a határon túli magyarság felkeresését célzó, tanulmányi kirándulások beszámolóit dolgozza fel. A 256 darab, szinte minden részletre kiterjedő beszámoló lehetőséget biztosít a tanulmányi kirán dulások hagyományos és nem konvencionális turisztikai vonatkozásainak feltárására, továbbá alkalmat ad diákok utazási élményeink értékelésére. A tanulmányban egyrészt arra a kérdésre keressük a választ, hogy az utazások milyen, a nemzeti identitás kialakít ását, fejlesztését célzó sajátos jellemvonásokkal rendelkeznek (pl. helyszín, időpont, szabadidős tevékenység), másrészt ezek, hogyan tükröződnek vissza az érintettek élménybeszámolóiban. Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a Magyarország határ ain túli, magyarok által lakott területekre irányuló tanulmányi kirándulások valóban hozzá járulhatnak a z érintettek nemzeti identitás ának erősödéséhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 17 Aug 2016 13:43 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 10:21 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/38870 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |