Fleischer, Tamás (2006) A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített Európai Unióban. EURÓPAI TÜKÖR, 11 (5). pp. 53-63. ISSN 1416-6151
|
PDF
fleischer_vasutallomas_eutukor06-5.pdf - Published Version Download (103kB) |
Abstract
Miközben a hazai közvélemény egyre inkább csak a MÁV problémáiról értesül, azt is gyakran halljuk, hogy Nyugat-Európában elindult a vasúti közlekedés reneszánsza. Mind a hanyatlás, mind a hanyatlással szembeállított újjászületés egyoldalú túlhangsúlyozása félreértésekre, sôt hibás következtetések levonására és hibás fejlesztési lépések megtételére teremt alkalmat. Az alábbiakban a szerző a vasúti hálózatok egyetlen elemének, a személypályaudvarok szerepkörének a változását vizsgálja meg részletesebben. Elôször röviden áttekinti, hogy az elmúlt másfél évszázadban hogyan változott a vasút, és ezen belül a pályaudvarok szerepe általában. Ezt követően a pályaudvarok két fontos funkcióját vizsgálja meg: a közlekedési csomóponti szerepen belül az intermodális csomópontok kialakulásának a jelentôségét húzva alá, míg a várossal való kapcsolatban a városi köztéri funkciók befogadásának fontosságát hangsúlyozva. A tendenciák leírását az itthonra (és általában az új uniós tagállamokra) érvényes tanulságok összefoglalása zárja.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz > GF1 Settlement geography / településföldrajz H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications > HE1 Transportation / szállítás > HE11 Transport of persons / személyszállítás |
Depositing User: | Tamás Fleischer |
Date Deposited: | 20 Jan 2013 07:23 |
Last Modified: | 20 Jan 2013 07:23 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/3972 |
Actions (login required)
Edit Item |