REAL

A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített Európai Unióban

Fleischer, Tamás (2006) A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített Európai Unióban. EURÓPAI TÜKÖR, 11 (5). pp. 53-63. ISSN 1416-6151

[img]
Preview
PDF
fleischer_vasutallomas_eutukor06-5.pdf - Published Version

Download (103kB)

Abstract

Miközben a hazai közvélemény egyre inkább csak a MÁV problémáiról értesül, azt is gyakran halljuk, hogy Nyugat-Európában elindult a vasúti közlekedés reneszánsza. Mind a hanyatlás, mind a hanyatlással szembeállított újjászületés egyoldalú túlhangsúlyozása félreértésekre, sôt hibás következtetések levonására és hibás fejlesztési lépések megtételére teremt alkalmat. Az alábbiakban a szerző a vasúti hálózatok egyetlen elemének, a személypályaudvarok szerepkörének a változását vizsgálja meg részletesebben. Elôször röviden áttekinti, hogy az elmúlt másfél évszázadban hogyan változott a vasút, és ezen belül a pályaudvarok szerepe általában. Ezt követően a pályaudvarok két fontos funkcióját vizsgálja meg: a közlekedési csomóponti szerepen belül az intermodális csomópontok kialakulásának a jelentôségét húzva alá, míg a várossal való kapcsolatban a városi köztéri funkciók befogadásának fontosságát hangsúlyozva. A tendenciák leírását az itthonra (és általában az új uniós tagállamokra) érvényes tanulságok összefoglalása zárja.

Item Type: Article
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz > GF1 Settlement geography / településföldrajz
H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications > HE1 Transportation / szállítás > HE11 Transport of persons / személyszállítás
Depositing User: Tamás Fleischer
Date Deposited: 20 Jan 2013 07:23
Last Modified: 20 Jan 2013 07:23
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/3972

Actions (login required)

Edit Item Edit Item