Kékes Szabó, Marietta (2016) A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében. Iskolakultúra, 26 (10). pp. 39-57. ISSN 1215-5233
|
Text
03.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A modern pszichológia mentális reprezentációkban való fixálódása nem csupán eltereli a figyelmet a gyermeket körülvevő emberek tárgyhasználat során tanúsított szerepéről, de maguknak a tárgyaknak a pszichológiai jelentőségét is lekicsinyli (Williams és Costall, 2000). Ezen materiális világ azonban számos információt hordoz számunkra kultúránkról és társadalmunk működéséről. A tárgyak pedig mediátorként állnak, és támogatják a gyermekek szocializációját. Azok rendelkezésre állása/elérhetősége, de a játékanyag ismerőssége, érdekessége egyaránt befolyásolják, hogy aktuálisan melyek kerülhetnek a gyermek figyelmi spektrumába, és nyerhetnek prioritást.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Dec 2016 08:06 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 10:32 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/43959 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |