Bartha, Zoltán and Sáfrányné Gubik, Andrea (2017) Mennyire befolyásolják a fiatalok vállalkozó kedvét a kulturális gyökerek? In: Jubileumi tanulmánykötet Illés Mária professzor asszony 70. születésnapjára. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, Miskolc, pp. 15-26. ISBN 978-963-358-122-3
|
Text
sga_bz_IllesMemlekkotet_u.pdf Download (256kB) | Preview |
Abstract
A cikk célja az egyes kulturális dimenziók, valamint a fiatalok vállalkozói aktivitása és vállalkozásindítási szándéka közötti kapcsolat feltárása. A vizsgálathoz a GUESSS (Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey) projekt adatbázisát használtuk. A cikk alapját 21 OECD tagország adatainak kiértékelése adja, amiket párhuzamosan két szinten vizsgáltunk, az egyéni válaszok, ill. az országosan aggregált válaszok szintjén. A kulturális dimenziók és a vállalkozói aktivitás között (a csoportkollektivizmus kivételével) érdemi szignifikáns kapcsolat nem volt kimutatható. Megállapítottuk, hogy a magas csoportkollektivizmussal jellemezhető országokban magasabb a vállalkozásindítási szándék, valamint a bizonytalanságkerülés magasabb értéke magasabb észlelt magatartási kontrollal jár (ez utóbbi a vállalkozásindítási szándék fontos meghatározója). Eredményeink megvilágítják, hogy a vállalkozói elképzelések mély kulturális gyökerek által is befolyásoltak.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Feb 2017 11:07 |
Last Modified: | 31 Mar 2023 10:39 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/48135 |
Actions (login required)
Edit Item |