REAL

A szelektív iskolaválasztás tényezői, motivációi és az oktatás minőségével való összefüggései a leghátrányosabb helyzetű térségekben

Kiss, Márta (2016) A szelektív iskolaválasztás tényezői, motivációi és az oktatás minőségével való összefüggései a leghátrányosabb helyzetű térségekben. SOCIO.HU : TÁRSADALOMTUDOMÁNYI SZEMLE, 6 (4). pp. 46-72.

[img]
Preview
Text
kissmarta.pdf

Download (871kB) | Preview

Abstract

Egyéni szinten racionálisnak tekinthető a szülők döntése, miszerint elviszik gyermekeiket a szegregálódás útjára lépett oktatási intézményekből, a társadalom számára ugyanakkor ez a folyamat hosszú távon nagyon káros következményekkel jár. A kollektív cselekvés csapdájának iskolapéldája tehát ez, amely a hátrányos helyzetű gyermekek még nagyobb lemaradásához, hosszú távon pedig dezintegrációjához vezet. Az MTA Gyerekesélykutató Csoport vezetésével 23 leghátrányosabb helyzetű térségben létrejött nagymintás reprezentatív adatbázis elemzése alapján arra keressük a választ, hogy e falusi(as) térségekben mekkora azok aránya, akik elviszik gyermekeiket a helyi iskolákból, hogyan jellemezhető ez a kör, mely tényezőkkel magyarázható a szelektív iskolaválasztás, illetve, hogy van-e különbség az eljárók és helyben maradók által látogatott oktatási intézmények minősége között.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: szelektív iskolaválasztás, szegregáció, integráció, hátrányos helyzetű gyerekek
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 Feb 2017 11:04
Last Modified: 29 Aug 2024 07:02
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/48820

Actions (login required)

Edit Item Edit Item