REAL

A tartalomelemzés alkalmazási lehetőségei a mentálhigéniás szemlélet összetevőinek feltárásában = Content analytic methods in mapping the components of mental health thinking

Ittzés, András and Ehmann, Bea and Szabó, Tünde (2004) A tartalomelemzés alkalmazási lehetőségei a mentálhigéniás szemlélet összetevőinek feltárásában = Content analytic methods in mapping the components of mental health thinking. Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 5 (3). pp. 227-243. ISSN 1419-8126

[img]
Preview
Text
mental.5.2004.3.2.pdf

Download (158kB) | Preview

Abstract

Vizsgálatunkban mentálhigiénés szakirányú továbbképzésen részt vevo hallgatók (n=94) szövegmintáit dolgoztuk fel a tartalomelemzés módszereivel, elsosorban a gondolkodási struktúrák feltárása céljából. A válaszadóknak egy rövid, de viszonylag bonyolult esetleírást kézhez kapva kellett kifejteniük, hogy hogyan lehetne segíteni, milyen lépéseket lehetne tenni az adott helyzetben. A szókategóriákat leíró ún. szövegváltozókat fokomponens-analízissel vizsgáltuk, és hat fokomponenst választottunk ki. Ezek két fo csoportba voltak sorolhatók, melyekbol az egyik az ingerként adott eredeti szöveg tartalmi vonatkozásait képezte le, a másik pedig a mentálhigiénés segíto attitudöt tükrözte. Részben ugyanezen, részben pedig szakértoi kódolással létrehozott ún. tematikus változókat elemeztünk abból a célból is, hogy a mentálhigiénés képzést kezdok csoportjának vélt inhomo­genitásait megpróbáljuk feltárni. Összességében azonban arra jutottunk, hogy a válaszadók különféle szociológiai jellemzoi érdemben nem voltak kimutathatók szövegeikbol. A felmérés egy olyan longitudinális vizsgálat elso fázisának része volt, amely a men­tálhigiénés szakképzés hatékonyságának mérésére irányul.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
Depositing User: László Sallai-Tóth
Date Deposited: 17 Aug 2017 08:12
Last Modified: 17 Aug 2017 08:12
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/58488

Actions (login required)

Edit Item Edit Item