Várhegyi, Attila (2014) Outdoor és élménykereső irányzatok: Szabadítsuk ki a gyerekeket! recreation, 4 (3). pp. 13-15. ISSN 2064-4981
|
Text
2014 4-3 outdoor-szabaditsuk.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A jó fizikai állapot visszaállítására és a fizikai aktivitás megszerettetésére vezették be az új köznevelési törvény 27. § (11) bekezdés szerinti mindennapos testnevelést az iskolai nevelés-oktatás első, ötödik, kilencedik évfolyamán. A diákok hajlandósága a testnevelés órákon való részvételre hanyatlik és egyhangúnak tartják a foglalkozásokat. Megfelelő egészségtudatuk és mozgásigényük kialakításához újabb, bizonyos tekintetben modernebb, külföldön elfogadottabb módszereket kellene alkalmazni a hazai oktatásban. A kutatások által világosan alátámasztott sikeres módszer bevezetésében nyújthatnak segítséget az intézmények felkészítetlenségéből fakadó kihelyezett, szabadon felhasználható testnevelés órák kínálta, illetve a tömbösítési lehetőségek. Mára az outdoor illetve szabadtéri tapasztalati tanulás élménypedagógiás, kalandpedagógiás lehetőségei szinte végtelen színességet szolgáltathatnának az oktatásban. Kutatásaim egyértelművé tették, hogy az iskolák, a szülők és a diákok is nyitottak az efféle képzési lehetőségekre. A megkérdezett tanárok és intézményi alkalmazottak egyöntetűen, hogy ez a gyermekek, sőt saját számukra is hasznos foglalkozások lehetnének.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | outdoor, közoktatás, testnevelés |
Subjects: | G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > GV Recreation Leisure / szabadidő, szórakozás |
Depositing User: | Dr. Zoltán Szatmári |
Date Deposited: | 27 Nov 2017 11:13 |
Last Modified: | 22 Mar 2019 07:33 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/70559 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |