Komlósi, Éva (2016) Végül is mitől gazella egy gazella? MARKETING ÉS MENEDZSMENT (50). pp. 53-72. ISSN 1219-0349
|
Text
Gazella_1_MM_20161226_jav (1).pdf Download (624kB) | Preview |
Abstract
Az utóbbi években több olyan vizsgálat látott napvilágot, amelyek a gyors növekedésű vállalkozások (ún. gazellák) beazonosításával kapcsolatos módszertani problémákra, valamint a kapott eredmények ellentmondásos jellegére hívják fel a figyelmet. Tanulmányukban átfogó összefoglalást nyújtunk a módszertani dilemmákat tárgyaló szakirodalomról. Továbbá külön rendszerezzük a kelet-közép-európai gazella kutatások legfontosabb eredményeit. Áttekintésünkből kiderül, hogy a kelet-közép-európai vizsgálatok – vélhetően a különféle módszertani megoldások miatt – ugyancsak eltérő, egymásnak olykor ellentmondó eredményekre jutottak. A módszertani problémák érzékeltetése céljából a szakirodalomban gyakorta alkalmazott különböző gazella definíciók alapján kiszűrtük a gyorsan növekvő vállalkozásokat egy a magyar KKV-kat 2010 és 2015 között vizsgáló adatállomány felhasználásával.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
Depositing User: | Anna Herbert |
Date Deposited: | 16 Jan 2018 14:41 |
Last Modified: | 16 Jan 2018 14:41 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/72611 |
Actions (login required)
Edit Item |