Lányiné Engelmayer, Ágnes (2002) Intelligencia, IQ, értelmi fogyatékosság. Magyar Pszichológiai Szemle, 57 (1). pp. 111-125. ISSN 0025-0279
|
Text
mpszle.57.2002.1.6.pdf Download (193kB) | Preview |
Official URL: https://doi.org/10.1556/MPSzle.57.2002.1.6
Abstract
A téma-összefoglaló áttekintést ad az intelligenciatesztek kialakulásáról, arról, hogy az értelmi fogyatékos gyermekek iskolai szelekcióját szolgáló első tesztekből hogyan nőtt ki az intelligencia és tesztpszichológia elmélete. Vizsgálja az értelmi fogyatékosság definíciójának pszichometriai kritériumait, a nemzetközi szervezetek klasszifikációs rendszereit. Komplex diagnosztikus keretben összegzi az IQ-használatban vitákat kiváltó helytelen alkalmazás és a szakszerű felhasználás ismérveit.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan |
Depositing User: | xEndre xSarvay |
Date Deposited: | 06 Feb 2018 10:50 |
Last Modified: | 30 Apr 2022 23:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/73995 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |