Gervain, Judit (2002) Az olvasás öröme? Magyar Pszichológiai Szemle, 57 (3). pp. 435-464. ISSN 0025-0279
  | 
            
              
Text
 mpszle.57.2002.3.2.pdf Download (312kB) | Preview  | 
          
Abstract
A cikk az elmúlt néhány évtized diszlexiakutatásának eredményeit foglalja össze. Már a fejlődési diszlexiaként ismert olvasási zavar meghatározása is komoly vita tárgyát képezi, szembeállítva egymással a kizáró kritériumokat, illetve az inkluzív megközelítést alkalmazó kutatókat. Az olvasási zavarok különböző típusainak meghatározása szintén komoly definíciós problémákat vet fel, amelyek azután a kísérleti eredmények értelmezését is nagymértékben befolyásolják. Mindazonáltal az elmúlt években a viselkedési leírások mellett egyre több anatómiai, neurológiai, kognitív, sőt genetikai megfigyelés is született. Ezen adatok alapján több olyan elmélet is kibontakozni látszik, amely a diszlexiát mint genetikai eredetű, komplex fejlődési zavart tekinti, s a terápiás megoldásokat is több szinten képzeli el. Ezenkívül a diszlexia komputációs és konnekcionista modellezése is számottevő eredményeket tudott felmutatni.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan | 
| Depositing User: | xEndre xSarvay | 
| Date Deposited: | 06 Feb 2018 11:00 | 
| Last Modified: | 30 Nov 2022 00:15 | 
| URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/74007 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




