Zolnai, Erika and Balogh, Erzsébet and Barnucz, Nóra and Fónai, Mihály and Hüse, Lajos (2016) Lehetőség, kihívás vagy akadály? A közoktatás integrációs feladatai - nemzetközi kitekintés és magyarországi helyzetkép. Különleges Bánásmód, 2 (2). pp. 5-21. ISSN 2498-5368
|
Text
KB2016-2-005-E-1100-656654XX0-Zolnai-et-all.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (18MB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban áttekintjük azokat a nemzetközi folyamatokat, melyek a közoktatás szerepét és hatékonyságát meghatározzák nemzetközi és magyarországi vonatkozásában. Igyekszünk rávilágítani, milyen globalizációs folyamatokhoz illeszkedik az iskola teljesítménye, továbbá a beavatkozások milyen pozitív vagy negatív megerősítéseket jelentenek a rendszer számára. A magyarországi helyzetkép áttekintésekor vázoljuk az oktatási rendszer szelektivitását, szólunk a szegregációról és integrációról. Bemutatjuk a magyar közoktatásban létrejött paradigmaváltást, és az inkluzív, befogadó iskola szerepét a magyarországi integrációs keretében. Végezetül beszámolunk egy megvalósult integrácós programról, amely bemutatásakor a szakemberek erőfeszítéseit helyezzük középpontba.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatási rendszer, szegregáció, integráció, inkluzív nevelés |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 04 Jun 2018 14:11 |
Last Modified: | 04 Jun 2018 14:11 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/80304 |
Actions (login required)
Edit Item |