Oravecz, Adrienn (2016) A gyógypedagógia két meghatározó Máriája: Maria Montessori és Hári Mária. Különleges Bánásmód, 2 (4). pp. 35-47. ISSN 2498-5368
|
Text
KB2016-4-035-E-1001-65XXXXXX0-Oravecz.pdf Download (737kB) | Preview |
Abstract
Jelen írás a gyógypedagógia történetének két kiemelkedő személyiségét Dr. Montessori Máriát és Dr. Hári Máriát mutatja be. Dr. Montessori Olaszország első orvosnője volt, később végzett pedagógiai tanulmányokat. Dr. Hári Mária fiatal orvostanhallgatóként Dr. Pető András mellett tevékenykedett, aki megteremtette a konduktív nevelés alapjait. A hivatásukon túl további hasonlóság közöttük, hogy munkásságuknak köszönhetően mára mindkét módszer nemzetközi ismertségnek örvend. A két személyiségen keresztül bepillantást nyerünk pedagógiai rendszerükbe, a Montessori Módszerbe és a Pető Módszerbe. A téma azért releváns, mert mindkét fejlesztési eljárás lehetővé teszi a sérültek integrációját, hogy teljes értékű életet élhessenek.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Dr. Montessori Mária, Dr. Hári Mária, Integráció, Inkluzió |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 07 Jul 2018 12:22 |
Last Modified: | 07 Jul 2018 12:22 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/81189 |
Actions (login required)
Edit Item |