Somhegyi, Annamária (2016) Teljeskörű iskolai egészségfejlesztés (TIE): jelen helyzet. Különleges Bánásmód, 2 (4). pp. 61-80. ISSN 2498-5368
|
Text
KB2016-4-061-M-0001-3365XXXX0-Somhegyi.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (198kB) | Preview |
Abstract
A magyar társadalom egészségi állapota elmarad attól, amit gazdasági fejlettsége lehetővé tenne. Ennek egyik legfontosabb oka az egészség-műveltségnek a rendkívül hiányos volta és az egészségtudatos életvezetés kellő elterjedtségének hiánya. A változtatás egyik fontos eszköze a köznevelési intézményekben történő hatékony beavatkozás, hiszen itt a gyermekek fiatalok sok-sok évet töltenek el, ami alatt a pedagógusok nevelő tevékenységének jelentős hatása van a gyermekek-fiatalok egészség-magatartásának alakulására is. Ezért rendkívüli jelentőségű az, hogy Magyarországon az egészségügy és az oktatásügy jól együtt tud dolgozni, és így 2012 óta előírás a köznevelési intézmények részére a teljes körű egészségfejlesztés. A közlemény bemutatja ennek indokoltságát, rövid lényegét, majd a kormányzati intézkedések által a pedagógusoknak nyújtott bőséges segítséget és annak lelőhelyeit
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | iskolai egészségfejlesztés, ágazatközi együttműködés, mindennapos testnevelés, pedagógiai módszerek, lelki egészség, egészség-ismeretek |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában R Medicine / orvostudomány > RA Public aspects of medicine / orvostudomány társadalmi szerepe R Medicine / orvostudomány > RA Public aspects of medicine / orvostudomány társadalmi szerepe > RA0421 Public health. Hygiene. Preventive Medicine / közegészségügy, higiénia, betegség-megelőzés |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 07 Jul 2018 12:17 |
Last Modified: | 07 Jul 2018 12:17 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/81191 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |