Catalano, Cristina (2017) Learning difficulties of children with emigrant parents. Különleges Bánásmód, 3 (1). pp. 87-93. ISSN 2498-5368
|
Text
KB2017_1_Catalano.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (638kB) | Preview |
Abstract
In the beginning of the 21st century a lot of Romanian parents leave their country to work abroad. While they are away grandparents or other relatives look after their children. The pranets and their children keep in touch via Skype, Viber or other technology that allows verbal communication only. It has turned out that the parents’ leaving impacts on children as they have a lot of psychological problems. Moreover, they have differents learning difficulties and have behavioral problems at school. The solution to solve the problem could be special methods for children with learning difficulties. A 21. század elején sok román szülő hátrahagyja gyermekét/gyermekeit, külföldön keres megélhetést. A szülők távollétében a gyerekekt a nagyszülők vagy más rokonok nevelik. A szülők és gyermekeik Skype-on, Viberen tartják egymással a kapcsolatot, ám ez a csatorna csak a verbális kommunikációt teszi lehetővé. A gyerekeket megviseli a szülők tartós hiánya, különféle pszchológiai problémák lépnek fel náluk. A gyerekek körében tanulási nehézségeket is megfigyeltek. A helyzet megoldására a felkészült tanárok és a megfelelő módszerek adhatják meg a választ.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF05 Child psychology / gyermeklélektan |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 10 Jul 2018 06:58 |
Last Modified: | 05 Apr 2023 07:30 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/81257 |
Actions (login required)
Edit Item |