Dobos, Orsolya (2018) A választhatóság lehetősége a tanulás információgyűjtő fázisában és a tanulásszervezésben ‒ alternatív iskolai gyakorlatok bemutatása az IPOO-modell alapján. Különleges Bánásmód, 4 (2). pp. 17-26. ISSN 2498-5368
|
Text
KB_2018_2_Dobos.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial. Download (742kB) | Preview |
Abstract
A tanulmányban bemutatásra kerül néhány alternatív iskolai gyakorlat, melynek fókusza a tanulók választásának biztosítása a tanulás információszerző, ezen belül is a témaválasztás és forráskutatás, valamint a tanulásszervezés fázisában. A tanulás fázisai az IPOO-modell szerint kerülnek értelmezésre. A gyakorlatok bemutatása után néhány megoldást javaslunk, melyekkel hasonló választási lehetőségeket biztosíthatunk a tanulók számára hagyományos iskolai keretek között is. In this article some alternative school practices are presented, focusing on the choices of students during the information gathering phase of learning, including the topic selection and resource research as well as the learning organization phase. Learning phases are interpreted according to the IPOO-model. After the introduction of the practices we propose some solutions that will provide students with similar choices in the traditional school environment.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | alternatív iskolák, IPOO-modell, információszerzés, tanulásszervezés |
Subjects: | L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Láda Tünde |
Date Deposited: | 23 Jul 2019 12:34 |
Last Modified: | 23 Jul 2019 12:34 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/82618 |
Actions (login required)
Edit Item |