REAL

A választhatóság lehetősége a tanulás információgyűjtő fázisában és a tanulásszervezésben ‒ alternatív iskolai gyakorlatok bemutatása az IPOO-modell alapján

Dobos, Orsolya (2018) A választhatóság lehetősége a tanulás információgyűjtő fázisában és a tanulásszervezésben ‒ alternatív iskolai gyakorlatok bemutatása az IPOO-modell alapján. Különleges Bánásmód, 4 (2). pp. 17-26. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text
KB_2018_2_Dobos.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (742kB) | Preview

Abstract

A tanulmányban bemutatásra kerül néhány alternatív iskolai gyakorlat, melynek fókusza a tanulók választásának biztosítása a tanulás információszerző, ezen belül is a témaválasztás és forráskutatás, valamint a tanulásszervezés fázisában. A tanulás fázisai az IPOO-modell szerint kerülnek értelmezésre. A gyakorlatok bemutatása után néhány megoldást javaslunk, melyekkel hasonló választási lehetőségeket biztosíthatunk a tanulók számára hagyományos iskolai keretek között is. In this article some alternative school practices are presented, focusing on the choices of students during the information gathering phase of learning, including the topic selection and resource research as well as the learning organization phase. Learning phases are interpreted according to the IPOO-model. After the introduction of the practices we propose some solutions that will provide students with similar choices in the traditional school environment.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: alternatív iskolák, IPOO-modell, információszerzés, tanulásszervezés
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 23 Jul 2019 12:34
Last Modified: 23 Jul 2019 12:34
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/82618

Actions (login required)

Edit Item Edit Item