Szolláth, Dávid (2018) A Magasiskola öt olvasata. JELENKOR - IRODALMI ÉS MŰVÉSZETI FOLYÓIRAT, 61 (10). pp. 1169-1175. ISSN 0447-6425
|
Text
Szollath_Mészöly_Magasiskola.pdf - Published Version Download (547kB) | Preview |
Abstract
Az esszé Mészöly Miklós Magasiskola (1957) című kisregényének öt lehetséges korabeli olvasatát igyekszik rekonstruálni. A kisregény gazdagságát jelzi, hogy lehetőséget adott realista, tárgyias és példázatos műként való értelmezésre. Példázatos műként is többféle értelmezésre volt nyitott a korabeli recepció tanúsága szerint: olvasható volt egzisztencialista példázatként, a hatalomról szóló absztrakt példázatként és konkrét, az államszocializmusra érthető allegóriaként. Az egészen eltérő értelmezések lehetőségtere minden bizonnyal hozzájárult ahhoz, hogy Mészöly kisregénye a korszak más példázatos művéhez képest időtállóbbnak bizonyult.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PH Finno-Ugrian, Basque languages and literatures / finnugor és baszk nyelvek és irodalom > PH04 Hungarian language and literature / magyar nyelv és irodalom |
Depositing User: | PhD Dávid Szolláth |
Date Deposited: | 25 Sep 2018 09:02 |
Last Modified: | 01 Jan 2019 00:15 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/85173 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |