Molnár, György (2017) Fenntartható hazai stratégiai irányvonalak és lehetőségei a felsőoktatásban, különös tekintettel az innovatív technológia háttérre. In: Felsőoktatás, életen át tartó tanulás és az ENSZ fenntartható fejlesztési célok megvalósítása: Higher Education, Lifelong Learning and Implementation of UN Sustainable Development Goals. MELLearN Egyesület.
|
Text
Mellearn_kötet_MGY.pdf Download (908kB) | Preview |
Abstract
Az infokommunikációs technológiák gyors kiterjedése, valamint az internet penetráció nagyléptékű fejlődése folyamatos változásra inti információs társadalmunk tagjait, attitűdjét, szemléletét, környezetét. E folyamat társadalmi, gazdasági, szakmai és szociális háttere sem elhanyagolható. Mindezek hatása a felsőoktatásban is egyértelműen érzékelhető, egyre nagyobb intenzitással, mely érinti a hallgatói létszámok alakulásának, a hallgatói motivációk fenntartásának, az életpálya karrierek kialakításának, vagy a lemorzsolódás kérdésköreit. Kutatásunk fókuszában az IKT-alapú eszközökkel támogatott tudásszerzés aktuális helyzete és fejlesztési lehetősége áll a magyarországi szakképzési intézményekben oktató tanárok képzésében. A kutatás empirikus hátterében egy N=99 fős hallgatói kört érintő kérdőíves feltárás keretében mértük fel a tanárok okos digitális kompetenciájukhoz kapcsolódó legfőbb digitális készség és szokásbeli mutatóit. A vizsgálatot 2017 tavaszán végeztük el egyszerű véletlen mintavételezés útján, keresztmetszeti felmérés keretében. A feltárt eredményeket elsősorban kvalitatív alapokon, a leíró statisztika egyszerű módszereivel dolgoztuk fel, következtetésekkel alátámasztva. A kapott eredmények egyfelől jól illeszkednek a hazai digitális stratégiák irányvonalait kijelölő legújabb programok, mint Digitális Oktatási Stratégia (DOS), Digitális Módszertani Központok létrehozása, valamint Digitális Jólét program céljaihoz, ezek kiemelt törekvésit alátámasztva. Másfelől segíthet egy olyan modell / támogató rendszer kidolgozásában, amely alkalmas lehet a tanárképzésben oktatók „okos digitális kompetenciaszintjeinek” leírására és fejlesztésére, az eredményesebb oktatási folyamat érdekében.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan |
Depositing User: | Dr. Molnár György |
Date Deposited: | 01 Oct 2018 11:40 |
Last Modified: | 01 Oct 2018 11:40 |
URI: | http://real.mtak.hu/id/eprint/86379 |
Actions (login required)
Edit Item |