REAL

Képességfejlesztő játékok az IPOO-modell aspektusából: a fejlesztésbe integrált diagnosztika lehetősége = Ability Development Games from Aspects of IPOO-Modell: The Possibility Of Diagnostics Integrated in Development

Mező, Ferenc and Mező, Katalin and Mező, Lilla Dóra (2018) Képességfejlesztő játékok az IPOO-modell aspektusából: a fejlesztésbe integrált diagnosztika lehetősége = Ability Development Games from Aspects of IPOO-Modell: The Possibility Of Diagnostics Integrated in Development. Különleges Bánásmód, 4 (2). pp. 55-66. ISSN 2498-5368

[img]
Preview
Text
MezőMezőMező201802.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial.

Download (674kB) | Preview

Abstract

Mező IPOO-modellje szerint a tanulás egyfajta információfeldolgozás, melynek négy különböző, de egymással összekapcsolódó komponense van. Ezek az összetevők: input, process, output és organizáció. Ez a modell a tanulási jelenségek széles körének elemzésére, diagnosztizálására és fejlesztésére használható (a személyiségfejlesztéstől a tanulási stratégiák és képességek fejlesztéséig). Jelen tanulmány rövid összefoglalót ad a képességdiagnosztika- és fejlesztés lehetőségeiről az IPOO-modell elméleti keretében. ABILITY DEVELOPMENT GAMES FROM ASPECTS OF IPOO-MODELL: THE POSSIBILITY OF DIAGNOSTICS INTEGRATED IN DEVELOPMENT According to Mező's IPOO-model of learning, the learning is a kind of information procesing, which has got four different, but related component. These component are: input, process, output and organization. This model is useable to analyzing and to diagnostic and to develop of wide range of learning phenomenons (from personaliy development to the development of learning strategies and abilities). Present study gives a short summarize about possibilities of ability diagnostics and development in theoretical frame of IPOO-model.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: képesség, fejlesztés, diagnosztika, IPOO-modell, játék
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Depositing User: Láda Tünde
Date Deposited: 23 Jul 2019 13:02
Last Modified: 23 Jul 2019 13:02
URI: http://real.mtak.hu/id/eprint/94397

Actions (login required)

Edit Item Edit Item