Olosz, Levente (2023) A magyar borkereskedelem sikerei és kudarcai az első világháború idején. VILÁGTÖRTÉNET, 13(45) (4). pp. 611-638. ISSN 0083-6265
|
Text
08_Olosz_Levente.pdf - Published Version Download (304kB) | Preview |
Abstract
Számos írás foglalkozott már a magyar bor fontosságával az ország külkereskedelmében, elsősorban a középkor végére és az újkorra koncentrálva, amikor is a bor számottevően hozzájárult az ország kincstárának gyarapodásához, emellett a bortermelő régiók gazdasági-társadalmi fejlődésére is jelentős hatással volt. A bor különös kereskedelmi jelentősége Magyarország újkori történelmében csak egyszer, egy rövid időre mutatkozott meg, mégpedig az első világháború idején. Ez meghökkentőnek tűnhet, mivel a nagy háborút a gazdaságtörténet – John Maynard Keynes nyomán – általában olyan időszakként szokta jellemezni, amikor az egyes gazdaságok elszigetelődtek, és a globális kereskedelem félbeszakadt. Mindazonáltal a legújabb elemzések némileg árnyalják ezt az álláspontot, inkább a gazdasági és pénzügyi viszonyok átrendeződését és a katonai tömbök közötti árucsere-forgalom – konfliktusokkal tarkított – felértékelődését hangsúlyozzák.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 Mar 2024 09:47 |
Last Modified: | 01 Sep 2024 23:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/189531 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |