Kecskés, Evelin and Lukovics, Miklós (2024) Az önvezetőflotta-használat költségelőnyeinek lehetséges hatása a magyar városok mobilitására. ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI STRATÉGIAI FÜZETEK, 21 (1). pp. 82-97. ISSN 1786-1594
|
Text
StrategiaiFuzetek2024-1-082-097.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Korunk nagyvárosainak mobilitását növekvő autódominancia jellemzi, amely egyre jobban érzékelhető urbanizációs hátrányokat (dugók, zaj, légszennyezettség, járdákon parkoló autók stb.) eredményez. Az önvezető járművek flottahasználati üzleti modellje megteremti annak elvi lehetőségét, hogy csökkentse a városok útjain közlekedő autók számát. Egyre több információval rendelkezünk az önvezetőflotta-használat költségeiről, és számos modellszámítás megállapította az önvezetőflotta-használat lehetséges költségelőnyét a saját autó tulajdonlással szemben. Keveset tudunk ugyanakkor arról, hogy a lakosság milyen költségelőnyök mentén hajlandó a saját autó tulajdonlást felváltani önvezetőflotta-használatra. Kutatásunk célja annak megismerése, hogy a magyar lakosság milyen feltételek mentén hajlandó a napi mobilitási szokásait az önvezetőflotta-használat irányába elmozdítani. Eredményeink segítségével megbecsüljük azt is, hogy az egyes modellváltozatok mentén mennyivel csökkenthető a magyar utakon levő autók száma, valamint javaslatokat teszünk ezen értékek további növelésének lehetőségeire is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | városi mobilitás; önvezető autók; urbanizációs hátrányok; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HT Communities. Classes. Races / társadalmi rétegződés > HT165.5 City planning / várostervezés |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 03 Apr 2024 10:32 |
Last Modified: | 03 Apr 2024 10:32 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/191493 |
Actions (login required)
Edit Item |