Szabó, Dóra (2023) Tanárok mint influenszerek? A közösségi média oktatási használata. FILOLÓGIA.HU, 14 (1-4). pp. 65-83. ISSN 2062-7858
|
Text
04_szabo_65-83_WEB-Filologia2023_1-4..pdf Download (426kB) | Preview |
Abstract
Az infokommunikációs technológia folyamatos fejlődésével egyre inkább átjárja a mindennapi pedagógiai munkát a digitalizáció és a digitális pedagógia. A szakirodalom és saját előzetes kutatásaink is rávilágítanak a közösségi média használatában rejlő oktatási lehetőségekre. A felületeken megtalálható oktatási tartalmak, azok felhasználása, integrálása a tanórai tevékenységekbe egyrészt megfelelő tanári digitális kompetenciát feltételez, másrészt elengedhetetlenül szükséges hozzá a kritikai gondolkodás megléte. Mindezeken túl kiváló lehetőséget nyújthat a tanárok módszertanának kiszélesítéséhez. Jelen kutatásban céljaink a következők: bemutatni a magyar oktatási influenszerek tevékenységét, konkrét példákon keresztül; feltérképezni, hogy milyen típusú digitális tartalmat gyártanak azok az oktatási véleményvezérek, akik a legnagyobb népszerűséget és interakciót váltják ki a követőikből. Mindezek fényében adekvát választ próbálunk adni a kutatási kérdésünkre: hogyan lehet az oktatási influenszertartalmakat pedagógusként tanóráinkon felhasználni mint a pedagógiai szemléltetés- és attitűdváltást segítő, tanterven túli, iskolán belüli és kívüli formális, informális és non-formális tanulási formákat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | oktatás; digitális pedagógia; közösségi média; médiatudatosság; influenszer; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Apr 2024 11:00 |
Last Modified: | 19 Apr 2024 11:00 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/192763 |
Actions (login required)
Edit Item |