REAL

Az adaptív hajtómű-technológia megjelenése a katonai repülés területén

Varga, Béla (2023) Az adaptív hajtómű-technológia megjelenése a katonai repülés területén. REPÜLÉSTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK (1997-TŐL), 35 (2). pp. 203-210. ISSN 1417-0604

[img]
Preview
Text
23_varga_203-210_RTK_2023_2.pdf - Published Version

Download (789kB) | Preview

Abstract

A múlt század 60-as éveitől mind a polgári, mind a katonai repülésben az egyszerű, egyáramú sugárhajtóműveket felváltották a kétáramú hajtóművek. Először a kis kétáramúsági fokú hajtóművek jelentek meg, majd a kétáramúsági fok folyamatosan növekedett a kereskedelmi repülőgépek kétáramú hajtóműveinél. Manapság a kis kétáramúsági fokú hajtóművek jellemzően a többfeladatú harcászati repülőgépek erőforrását képezik. Maga a hajtómű kialakítása jelentősen nem változott évtizedek óta. Ehhez képest jelenthet új szintet és igazi minőségi ugrást az adaptív hajtómű-technológia. A cikkben ezt a fejlesztési folyamatot, illetve a várt előnyöket mutatom be.

Item Type: Article
Additional Information: A TKP2021-NVA-16 számú projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a TKP2021-NVA pályázati program finanszírozásában valósult meg.
Uncontrolled Keywords: kis kétáramúsági fokú hajtómű; propulziós hatásfok; elfolyási ellenállás; adaptív hajtómű-technológia;
Subjects: T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics / járműtechnika, repülés, űrhajózás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Jun 2024 06:41
Last Modified: 26 Jun 2024 06:41
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/198628

Actions (login required)

Edit Item Edit Item