REAL

A digitális helytörténetoktatás és a levéltárak : Esettanulmány egy össz-közgyűjteményi projekt helytörténeti vonatkozásairól és eredményeiről a Magyar Nemzeti Levéltár Tolna Megyei Levéltárában

Hecker, Henrietta (2021) A digitális helytörténetoktatás és a levéltárak : Esettanulmány egy össz-közgyűjteményi projekt helytörténeti vonatkozásairól és eredményeiről a Magyar Nemzeti Levéltár Tolna Megyei Levéltárában. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 13 (4). pp. 55-64. ISSN 0133-2597

[img]
Preview
Text
04_Hecker_2021_04.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulmány hat országos közgyűjtemény együttműködésével létrejött Kapocs elnevezésű virtuális kiállítás segítségével kívánja bemutatni, hogy a Thinglink felülete alkalmas helytörténeti vonatkozású tartalmak rendszerezésére és oktatásba való bevonására. A virtuális terek lehetőséget adnak nemcsak a közgyűjtemények kezelőinek, de a közgyűjtemények használóinak is az önálló vagy kooperatív tudásépítésre és -megosztásra. Az esettanulmány bemutatja azokat a problémákat, amelyek a levéltári foglalkozások szervezésében gátló tényezőként jelentkeznek (járvány, térbeli és időbeli korlátok), és áttekinti azokat a Magyar Nemzeti Levéltár Tolna Megyei Levéltárához köthető forrástípusokat, integrált információszerzési lehetőségeket, amelyek a kiállítás virtuális terében megjelennek. Végezetül az összegzés azt igyekszik számokkal alátámasztani, hogy a digitális platformokon megvalósítható virtuális kiállítások lehetséges kitörési pontot jelenthetnek a közgyűjteményeknek olyan helyzetekben, ahol a valós idejű elérés külső okok miatt bizonytalanná válik.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: helytörténetoktatás, virtuális kiállítás, közgyűjtemény, digitális elérés, kooperáció
Subjects: C Auxiliary Sciences of History / történeti segédtudományok > CD Diplomatics. Archives. Seals / oklevéltan, levéltárak, pecséttan
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Aug 2024 10:33
Last Modified: 06 Aug 2024 10:33
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/201902

Actions (login required)

Edit Item Edit Item