REAL

Miért nem igaz, hogy nincs a hazai divattervezőknek „háttéripara”?

Dobos, Emese (2024) Miért nem igaz, hogy nincs a hazai divattervezőknek „háttéripara”? MAGYAR TEXTILTECHNIKA (ON-LINE 2008-), 77 (3). pp. 6-12. ISSN 2060-453X

[img]
Preview
Text
MTT202403_6_Dobos.pdf - Published Version

Download (399kB) | Preview

Abstract

Számos, inkább a divattervezői területen tevékenykedő, az alapvetően a ruházati gyártásra kevésbé rálátó szerző és szakértő szájából évtizedek óta folyamatosan elhangzik, hogy „hiányzik a hazai háttéripar”, illetve, hogy „a rendszerváltás után [teljesen] megszűnt a hazai könnyűipar”. Jelen tanulmányban ezeket az állításokat szeretném cáfolni, illetve árnyalni. A globális értéklánc-elméletekhez csatlakozva, az írás kontribúciója annak a bemutatása, hogy mennyire limitáltan találkozik a hazai divattervezői-iparművészeti szcéna gyártással kapcsolatos igénye, kereslete az alapvetően a nemzetközi értékláncokba integrálódott, hazai ruházati gyártók által nyújtott kínálattal. A következőkben a hazai divatmárkák és a hazai ruházati gyártók kapcsolatát, együttműködését vizsgálom. Ehhez egyfelől főként kvalitatív kutatási módszerekhez – így a dokumentumelemzés mellett félig strukturált kutatási interjúkhoz, valamint direkt megfigyeléshez, mint leírófeltáró módszerhez –, kisebb részben pedig leíró statisztikához nyúltam.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Könnyűipar, Ruházati ipar, Dizájner márkák, Light industry, Clothing industry, Designer brands
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TS Manufactures / különféle iparágak, ipari termékek > TS40 Textile industry / textilipar
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Aug 2024 11:06
Last Modified: 21 Aug 2024 11:06
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/203034

Actions (login required)

Edit Item Edit Item