Dobos, Emese (2024) Miért nem igaz, hogy nincs a hazai divattervezőknek „háttéripara”? MAGYAR TEXTILTECHNIKA (ON-LINE 2008-), 77 (3). pp. 6-12. ISSN 2060-453X
|
Text
MTT202403_6_Dobos.pdf - Published Version Download (399kB) | Preview |
Abstract
Számos, inkább a divattervezői területen tevékenykedő, az alapvetően a ruházati gyártásra kevésbé rálátó szerző és szakértő szájából évtizedek óta folyamatosan elhangzik, hogy „hiányzik a hazai háttéripar”, illetve, hogy „a rendszerváltás után [teljesen] megszűnt a hazai könnyűipar”. Jelen tanulmányban ezeket az állításokat szeretném cáfolni, illetve árnyalni. A globális értéklánc-elméletekhez csatlakozva, az írás kontribúciója annak a bemutatása, hogy mennyire limitáltan találkozik a hazai divattervezői-iparművészeti szcéna gyártással kapcsolatos igénye, kereslete az alapvetően a nemzetközi értékláncokba integrálódott, hazai ruházati gyártók által nyújtott kínálattal. A következőkben a hazai divatmárkák és a hazai ruházati gyártók kapcsolatát, együttműködését vizsgálom. Ehhez egyfelől főként kvalitatív kutatási módszerekhez – így a dokumentumelemzés mellett félig strukturált kutatási interjúkhoz, valamint direkt megfigyeléshez, mint leírófeltáró módszerhez –, kisebb részben pedig leíró statisztikához nyúltam.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Könnyűipar, Ruházati ipar, Dizájner márkák, Light industry, Clothing industry, Designer brands |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TS Manufactures / különféle iparágak, ipari termékek > TS40 Textile industry / textilipar |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 21 Aug 2024 11:06 |
Last Modified: | 21 Aug 2024 11:06 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/203034 |
Actions (login required)
Edit Item |