Szűts, Zoltán (2024) A mesterséges intelligencia hatásai: remények, félelmek, forgatókönyvek és megoldások. EDUCATIO, 33 (1). pp. 24-33. ISSN 1216-3384
|
Text
article-p24.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (179kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány bemutatja a mesterséges intelligencia alkalmazásának hatását azoktatásban és a pedagógusképzésben. A munka forgatókönyveket vázol fel, ezekszámos reményt, lehetőséget, kihívást és megoldást mutatnak, amelyek azember-gép együttműködésre összpontosítanak. A tanulmány célja a mesterségesintelligencia hatásának bemutatása a pedagógusképzésben, és a hatékony ember-gépegyüttműködés lehetőségeinek, kihívásainak feltárása. A tanulmány írása során aszerző a Google Bardot és a ChatPDF kutatási asszisztenseket is használta,valamint keresőkérdéseit fejlesztette és pontosította. Az eredmények alapján,amint az várható volt, a mesterséges intelligencia alkalmazása az oktatásban ésa pedagógusképzésben számos lehetőséget kínál, de kihívást is felvet. Ezekszámbavétele után a szerző az ember-gép együttműködésre épülő oktatási módszerekés pedagógusképzési programok kidolgozását javasolja.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | artificial intelligence; teacher training; multi-speed humanity; digital competences; mesterséges intelligencia; pedagógusképzés; többsebességű emberiség; digitális kompetenciák; |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Aug 2024 08:05 |
Last Modified: | 23 Aug 2024 08:05 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/203229 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |