REAL

A mesterséges intelligencia hatásai: remények, félelmek, forgatókönyvek és megoldások

Szűts, Zoltán (2024) A mesterséges intelligencia hatásai: remények, félelmek, forgatókönyvek és megoldások. EDUCATIO, 33 (1). pp. 24-33. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
article-p24.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (179kB) | Preview

Abstract

A tanulmány bemutatja a mesterséges intelligencia alkalmazásának hatását azoktatásban és a pedagógusképzésben. A munka forgatókönyveket vázol fel, ezekszámos reményt, lehetőséget, kihívást és megoldást mutatnak, amelyek azember-gép együttműködésre összpontosítanak. A tanulmány célja a mesterségesintelligencia hatásának bemutatása a pedagógusképzésben, és a hatékony ember-gépegyüttműködés lehetőségeinek, kihívásainak feltárása. A tanulmány írása során aszerző a Google Bardot és a ChatPDF kutatási asszisztenseket is használta,valamint keresőkérdéseit fejlesztette és pontosította. Az eredmények alapján,amint az várható volt, a mesterséges intelligencia alkalmazása az oktatásban ésa pedagógusképzésben számos lehetőséget kínál, de kihívást is felvet. Ezekszámbavétele után a szerző az ember-gép együttműködésre épülő oktatási módszerekés pedagógusképzési programok kidolgozását javasolja.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: artificial intelligence; teacher training; multi-speed humanity; digital competences; mesterséges intelligencia; pedagógusképzés; többsebességű emberiség; digitális kompetenciák;
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 23 Aug 2024 08:05
Last Modified: 23 Aug 2024 08:05
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/203229

Actions (login required)

Edit Item Edit Item