Ceglédi, Tímea and Bordás, Andrea (2024) A hátrányos helyzet és a tehetséggondozás összekapcsolódási lehetőségei és fiaskói szakkollégiumi keretek között Magyarországon. PARTIUMI EGYETEMI SZEMLE, 23 (2). pp. 3-42. ISSN 1582-9952
|
Text
Cegledi_Bordas2024PartiumiSzemle.pdf - Published Version Download (384kB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatás tömegesedésével egyre több nem tradicionális hallgató vesz részt a felsőoktatásban, köztük sok társadalmilag kedvezőtlenebb helyzetű hallgató. Tanulmányunkban arra vagyunk kíváncsiak, hogy mi történik ezekkel a hallgatókkal az egyetemi-főiskolai évek során. A kérdés azért is élvez aktualitást, mert nemcsak a hallgatói összetétel, hanem a hallgatói lét minősége is változásokon megy keresztül. Egyre nagyobb szerephez jutnak azok a hallgatói közösségek, amelyek egyfajta védőhálót jelentenek a hallgatók körül a széttöredezett felsőoktatásban. Ezen közösségek közül a szakkollégiumokat vizsgáljuk, amelyek a felsőoktatás legrégebbi hagyományaiból építkező tehetséggondozó kezdeményezésekként különösen nagy szerepet tudnak játszani a hátrányok kompenzálásában.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | hátrányos helyzet, tehetséggondozás, szakkollégium |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Sep 2024 10:49 |
Last Modified: | 27 Sep 2024 10:49 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/206174 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |