Kojanitz, László (2021) Az értelmező kulcsfogalmak tanítása és tanulása III. : Történelmi jelentőség. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (4). ISSN 2061-6260
|
Text
12_04_03_Kojanitz.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (528kB) | Preview |
Abstract
A történelmi gondolkodás fejlesztése megköveteli, hogy a tanítás során explicit módon is foglalkozzunk a történelmi jelentőség kérdésével. Ahhoz, hogy a múltban történtekről értelmes és koherens képet alkossunk, meg kell tudni különböztetni a „jelentőst” a „triviálistól”. A történelmi korszakról, folyamatról és eseménysorozatról kialakított összkép és az, ahogyan az embereknek, eseményeknek és eszméknek történelmi jelentőséget tulajdonítunk, szorosan összefügg egymással. Ebben pedig meghatározó szerepe van az iskolai oktatásnak. A diákoknak a jelentőségre vonatkozó állításokat is úgy kellene kezelniük, mint amelyek emberek ítéletein alapulnak. Így az is világossá tehető a számukra, hogy valaminek a jelentőségét a történelemben mindig egy adott kontextusban, valamilyen szempont szerint és valamihez képest ítéljük meg.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 09:30 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 09:30 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208595 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |