REAL

Erdőpedagógia természeti környezetben és/vagy tanteremben (?)

Molnár, Katalin (2024) Erdőpedagógia természeti környezetben és/vagy tanteremben (?). In: Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére 2024. Tanulmánykötet Mészáros Károly tiszteletére . Soproni Egyetem Kiadó, Sopron, pp. 55-63.

[img]
Preview
Text
Tankot_MKT_2024_02_Molnar_Katalin.pdf

Download (615kB) | Preview

Abstract

Az eredményes tanulás számos tényezőtől függ, amelyek elősegítik az ismeretek hatékony elsajátítását és megértését. Erre minden tanulásszervezőnek gondolnia kell, függetlenül attól, hogy a tanulási folyamat természeti környezetben, vagy tanteremben zajlik. „Nincs rossz idő, csak nem megfelelő öltözet!” Ez egy nagyon népszerű köznapi mondás, amely arra utal, hogy bármilyen időjárási körülményhez megfelelő ruházattal alkalmazkodni lehet. Ezt tanítjuk óvodapedagógus hallgatóinknak azzal a reménnyel, hogy leendő óvodai csoportjaikban majd alkalmazzák is. Mégis vannak esőnapok, mi is így jártunk egy 60 fős csoporttal. Váratlan, hiszen arra készültünk, hogy természeti környezetben fedeztetjük fel az erdőt s mégis zárt tantermi környezetben voltunk kénytelenek változatos tanulási módszerekkel az erdő komplexitását és jelentőségét bemutatni és megértetni olyan tevékenységek gyakorlásával, melyek hozzásegítették tanulóinkat a megismeréshez, az erdőben zajló ökológiai folyamatok komplexitásának sajátos felfedezéséhez. Hogyan lehet ez sikeres? Tervezéssel. Erre mutat példát ez az írás a változatos tanulási formák erdőpedagógiai szemléletű alkalmazásainak bemutatásával.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: tanulás, hatékonyság, erdő, erdőpedagógia, tervezés learning, efficiency, forest, forest pedagogy, design
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Dec 2024 12:27
Last Modified: 06 Dec 2024 12:27
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210983

Actions (login required)

Edit Item Edit Item