Mészáros, Boglárka-Ágnes (2025) A fogyasztói magatartás vizsgálata a sötét turizmusban : Egy szisztematikus irodalomkutatás eredményei. MODERN GEOGRÁFIA, 20 (1). pp. 23-43. ISSN 2062-1655
|
Text
darktourism.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Jelen kutatás célja a fogyasztói magatartásra ható belső és külső tényezők átfogó vizsgálata a sötét turizmus kontextusában a témában megjelent nemzetközi szakirodalom szisztematikus feldolgozása által. A kutatás összesen 30 tudományos cikk áttekintésén alapul, amelyek a Web of Science és a Scopus adatbázisokban végzett átfogó keresést, majd különböző paraméterek mentén történő szűrést követően kerültek azonosításra a szisztematikus irodalomelemzés (SLR) módszerével. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a sötét turisztikai fogyasztói magatartás rendkívül sokrétű és egyénenként eltérő. Olyan tényezők határozzák meg, mint az egyén pszichológiai, demográfiai és pszichográfiai jellemzői, de hatással vannak rá a különböző külső tényezők egyaránt, úgymint a desztináció imázsa és a közösségi hálózatok. Mindemellett az is megállapítást nyert, hogy a fogyasztói magatartást vizsgáló szakirodalmi művek nem fektetnek elég hangsúlyt a belső és a külső tényezők együttes felmérésére, így a fogyasztói döntéshozatal átfogó megértése akadályokba ütközik.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | sötét turizmus, fogyasztói magatartás, kereslet, belső-külső tényezők, SLR |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Dec 2024 14:57 |
Last Modified: | 02 Jan 2025 00:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/211677 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |