REAL

Netnográfia avagy on-line karosszék-etnográfia a marketingkutatásban

Dörnyei, Krisztina Rita and Mitev Ariel, Zoltán (2010) Netnográfia avagy on-line karosszék-etnográfia a marketingkutatásban. VEZETÉSTUDOMÁNY, 41 (4). pp. 55-68. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
vt_2010v41n4p55.pdf - Published Version

Download (643kB) | Preview

Abstract

A netnográfia olyan kvalitatív kutatási módszer, amely adaptálja az etnográfiai kutatási technikákat az on-line közösségek kultúrájának vizsgálatához (Kozinets, 2002). Információforrásként nyilvánosan elérhető on-line kommunikációs csatornákat használ, hogy azonosítsa és megértse az on-line fogyasztói csoportok gondolkodásmódját és döntési mechanizmusait, egyszersmind egyszerűen és hatékonyan használható eszköz. A netnográfia bizonyos szempontból az úgynevezett karosszék-antropológiára vezethető vissza. A szerzők cikkükben bemutatják a módszer eredetét és használatát.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: on-line közösségek, web 2.0, kvalitatív kutatás
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 16 Jan 2025 10:06
Last Modified: 16 Jan 2025 10:06
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213657

Actions (login required)

Edit Item Edit Item