Beller, Balázs (2024) A repülésbiztonsági kockázatelemzési eljárások evolúciója I. REPÜLÉSTUDOMÁNYI KÖZLEMÉNYEK (1997-TŐL), 36 (1). pp. 19-33. ISSN 1417-0604
|
Text
02_beller_19-33_RTK_2024_1.pdf Download (403kB) | Preview |
Abstract
Mint sok veszélyes üzem, a légi közlekedés is csak elfogadott és elfogadhatatlan, azaz kezelendő kockázatok mentén valósítható meg. A cikksorozat megírásának célja, hogy bemutassa és sorra vegye az 1960-as évektől megjelenő kockázatelemzési eljárásokat, azok esetleges egymásra épülését, használhatóságát. A cikksorozat első része alapvetően a kezdeti lépésekkel, illetve a lineáris kockázatelemzési eljárásokkal foglalkozik. Ismerteti azon kockázatelemzési és szemléltetési eljárásokat, amelyek nem feltétlenül a légi közlekedésben keletkeztek, de azokat a repülésbiztonság területére átemelve és alkalmazva hozzájárulnak a légi közlekedés biztonságának növeléséhez. A választott kutatási módszer alapvetően a hazai és a külföldi szakirodalom feldolgozásán alapult.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kockázatelemzés; Ishikawa diagram; repülésbiztonság; kockázatok kezelése; hibafa; eseményfa; lineáris kudarcesemény/hibaesemény modell; |
Subjects: | T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics / járműtechnika, repülés, űrhajózás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 17 Apr 2025 08:54 |
Last Modified: | 17 Apr 2025 08:54 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/217922 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |