Pocsaji, Zoltán and Pataki, László (2025) Az innováció és márka kapcsolata, mint egymást erősítő beruházási célpont egy oligopol piacon. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 21 (1-3). pp. 93-109. ISSN 1786-6553
|
Text
Pocsaji-Pataki.pdf - Published Version Download (899kB) | Preview |
Abstract
A mobil távközlési piacon a márkába történő befektetés, mely az innovatív jelleget erősíti, képes hosszútávon fenntartani az innovációs előnyök adta ár differenciálást és az abból fakadó profitot és/vagy növelni a piaci részesedést. A tanulmány a magyar távközlési piacot, mint bizonyítottan oligopol piacot vizsgálja, annak szereplőit és a legnagyobb, innovatív szereplő teljesítményén keresztül mutatja meg, hogy az innovatív márkára fordított források képesek a vállalat értékét növelni. A kutatás arra kereste a választ, hogy egy oligopol piacon az innovációból fakadó pénzügyi előnyök (a profit maximalizálása a magasabb áraknak köszönhetően) hosszú távon is fenntarthatóak-e anélkül, hogy magára az innovációra fordítana jelentős forrásokat a vállalkozás. A módszertan tekintetében a magyar távközlési piacot és azon belül is a legnagyobb szereplő eredményeit vizsgáltuk egy olyan időszakban, ahol a vállalat jelentős forrásokat fordított a márka innovatív termékcsomagolásának kommunikációjára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | innováció; Márka; HHI-Index; Oligopol piac; Differenciált Bertrand-modell; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 22 May 2025 14:14 |
Last Modified: | 22 May 2025 14:14 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219270 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |