REAL

Az innováció és márka kapcsolata, mint egymást erősítő beruházási célpont egy oligopol piacon

Pocsaji, Zoltán and Pataki, László (2025) Az innováció és márka kapcsolata, mint egymást erősítő beruházási célpont egy oligopol piacon. POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT, 21 (1-3). pp. 93-109. ISSN 1786-6553

[img]
Preview
Text
Pocsaji-Pataki.pdf - Published Version

Download (899kB) | Preview

Abstract

A mobil távközlési piacon a márkába történő befektetés, mely az innovatív jelleget erősíti, képes hosszútávon fenntartani az innovációs előnyök adta ár differenciálást és az abból fakadó profitot és/vagy növelni a piaci részesedést. A tanulmány a magyar távközlési piacot, mint bizonyítottan oligopol piacot vizsgálja, annak szereplőit és a legnagyobb, innovatív szereplő teljesítményén keresztül mutatja meg, hogy az innovatív márkára fordított források képesek a vállalat értékét növelni. A kutatás arra kereste a választ, hogy egy oligopol piacon az innovációból fakadó pénzügyi előnyök (a profit maximalizálása a magasabb áraknak köszönhetően) hosszú távon is fenntarthatóak-e anélkül, hogy magára az innovációra fordítana jelentős forrásokat a vállalkozás. A módszertan tekintetében a magyar távközlési piacot és azon belül is a legnagyobb szereplő eredményeit vizsgáltuk egy olyan időszakban, ahol a vállalat jelentős forrásokat fordított a márka innovatív termékcsomagolásának kommunikációjára.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: innováció; Márka; HHI-Index; Oligopol piac; Differenciált Bertrand-modell;
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 22 May 2025 14:14
Last Modified: 22 May 2025 14:14
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/219270

Actions (login required)

Edit Item Edit Item